Vastloper in je bedrijf? Ik breng de boel in beweging met strategisch en creatief werk in branding, marketing en communicatie.

En dat doe ik op alles wat jullie aantrekkelijk, onderscheidend en bekend maakt als consumentenmerk of werkgeversmerk.

Bel mij voor:

→ Merkbeleving
→ Merkstrategie
→ Merkidentiteit
→ Marketingstrategie
→ Employer Branding
→ Conceptontwikkeling
→ Campagnes van A tot Z
→ Customer journey mapping
→ Contentstrategie & -creatie
→ Merk- & marketingonderzoek
→ Strategische en creatieve input bij ontwikkeling van een website, app of SaaS


Jodi Leunissen · Freelance Creatief Strateeg
+31 (0)6 121 60 649 · WhatsApp · Signal · Mail

15 jaar ervaring // 25 bedrijven. Ik heb de boel in beweging gebracht bij o.a. Swapfiets, Coolblue, VodafoneZiggo, bol.com, Homerun, Deloitte, Fabrique en Mollie. Who's next?

Hoe wil je me hebben? Wil je bijvoorbeeld even een uurtje videobellen? Of is er meer beweging nodig en heb je me liever een paar maanden 100% betrokken in je team of project? Jij kiest.

🟢 Nu

  • Vastloper: Hoe professionaliseer je een merk na de startupfase? Hoe groei je door van een geslaagde testfase naar een bedrijf met body?

    De boel in beweging: Eccasion heeft mij ingeschakeld om hun merkstrategie, merkidentiteit en positionering helder en krachtig neer te zetten. Ik structureer en verfijn hun merkverhaal, bepaal de tone of voice, kom met een kloppende nieuwe tagline en zorg ervoor dat alle merkelementen samenkomen in een sterk fundament.

    Ook werken we aan de doorvertaling van het merk naar bijvoorbeeld een geheel nieuwe website, en denken we samen na over de marketingstrategie.

  • Vastloper: Ik wilde iets doen waarin alles samenkomt: iets wat dicht bij mijn hart ligt, iets waar de wereld iets aan heeft, iets waar ik retegoed in ben en iets wat past bij mijn ondernemersdrang.

    De boel in beweging: Ik richtte de boel in beweging op, van scratch af aan. Geen zweverig of vaag gedoe, maar hele concrete manieren om meer in je lijf te komen, en spanning los te laten - op een nuchtere, verfrissende en toegankelijke manier. Ik optimaliseer en automatiseer de volledige klantreis – van boekingssysteem tot automatische mails – zodat ik me volledig kan richten op wat écht telt: 100% aanwezig zijn bij mijn cliënten, en maatwerk leveren. Ik bied TRE, lichaamsgerichte coaching en energetische massages aan, met een optimistische en down-to-earth benadering.

    Resultaat: Een goedlopend bedrijf dat niet alleen anderen in beweging brengt, maar ook mijzelf. Het opbouwen en runnen van een onderneming van A tot Z geeft me enorme energie. En nu? Nu wil ik verder experimenteren met het combineren van mijn werelden—bijvoorbeeld door TRE en lichaamswerk de werkvloer op te brengen. Want of het nu een merk of een mens is: ik zorg ervoor dat de boel in beweging komt.

  • De Pitstop is een videocall van 59 minuten waarin we je opladen, opschudden en bijvullen. Handig voor als je vastloopt en nú verder wilt.

    Dit idee is geboren uit één simpele vraag: Waar krijgen wij de meeste energie van?

    Voor ons is dat: in korte tijd maximale impact maken. De boel in beweging brengen. Slimme, scherpe inzichten geven. Energie brengen.

    > Je leest er hier alles over

  • Vastloper: “We zijn supertof, maar wat is ons verhaal?” Dat was de vraag van HeadFWD. Hoe breng je de essentie van een innovatief bedrijf haarscherp over?

    De boel in beweging: Ik dook in de kern van HeadFWD door de oprichter, werknemers en klanten te interviewen. Het resultaat? Een krachtig merkverhaal, een heldere merkbelofte, scherpe kernwaarden en een gloednieuwe pay-off: Imagine Tomorrow. Want vandaag ontwikkelt HeadFWD wat de wereld morgen nodig heeft.

    Resultaat: Een merkidentiteit die klopt en een verhaal dat resoneert. Bekijk het op headfwd.com.

  • Vastloper: Swapfiets groeide razendsnel, maar miste de naamsbekendheid en structuur om die groei bij te benen. Hoe trek je snel de juiste mensen aan en bouw je een sterk merk als werkgever - zelfs als (bijna) niemand je nog kent?

    De boel in beweging: Tijdens deze scale-up fase zette ik in korte tijd een sterke employer branding- en recruitmentstrategie neer. Én ik bouwde een careersite, implementeerde een ATS, en schreef 25 vacatures. Met recruitment marketing en sourcing wierf ik tientallen kandidaten en leidde ik de sollicitatiegesprekken.

    Resultaat: Binnen 3 maanden stonden de eerste kernteams – van marketing tot development – en had Swapfiets een strategie én structuur om verder te groeien.

  • Vastloper: “Huh, wáár werk je? Cool-blue?” Toen ik bij Coolblue begon, moest ik nog aan iedereen uitleggen waar ik in gódsnaam was gaan werken. Tijd dus om de naamsbekendheid op te krikken. En niet alleen dat: om er een merk van te maken om verliefd op te worden.

    De boel in beweging: Als merkmarketeer en later als manager merkcommunicatie werkte ik samen met mijn team – het interne reclamebureau van Coolblue – aan een ijzersterke merkstrategie. We bedachten de positionering, creatieve campagnes, scherpe teksten, ludieke acties en zelfs de inrichting van het kantoor (de ballenbak als vergaderkamer? Mijn idee!). Alles draaide om het creëren van een merkbeleving die klanten én werknemers verliefd zou maken op Coolblue. Van gratis zondagbezorging en nieuwe winkels tot evenementen en onvergetelijke kantoorervaringen – we brachten het merk tot leven.

    Resultaat: Toen ik wegging, vroeg iedereen zich af waarom ik zo’n tof merk zou verlaten. Coolblue werd in 2 jaar tijd niet alleen een bekende naam, maar ook een merk waar mensen écht fan van zijn. Missie geslaagd dus!

  • Vastloper: Hoe trek je (meer) tech talent aan, en meer dan dat: hoe word je dé internationale tech werkgever?

    De boel in beweging: Ik onderzocht de juiste strategie voor employer branding en recruitment marketing tijdens de transitie van bol.com naar een platform. Ik verdiepte me in de doelgroep, analyseerde bol.com’s marktpositie als werkgever en testte nieuwe online wervingskanalen. Dit resulteerde in een uitgebreid adviesrapport met concrete strategieën voor de komende jaren.

    Resultaat: Een recruitment marketing- en employer brandingstrategie waar bol.com op kan bouwen én 200% stijging in instroom van tech-kandidaten.

Vroegâh

Neeee, dat was natuurlijk niet àlles. Dit is slechts een selectie van de projecten die ik gedaan heb. Op mijn LinkedIn profiel bekijk je alle projecten.

Hoe wil je me hebben?

Je kiest zelf in welke vorm
& hoe lang je me wilt:

  • Je loopt vast en je wilt nú verder, maar je weet niet hoe?

    Plan een Pitstop in — een videocall van 59 minuten met mij én Jan-Hein Pierik, dubbele kracht dus.

    59 minuten, waarin we je opladen, opschudden en bijvullen. Wij helpen je direct met helderheid, nieuwe mogelijkheden en energie. Vol gas vooruit? Plan nu je Pitstop.

    No cure, no pay.

    > Lees er alles over

  • Nú hulp nodig en daarna weer verder? Plan een videocall in en we brengen samen de boel in beweging. In 60 minuten krijg je helderheid, richting en nieuwe energie om verder te gaan.

    Geschikt voor:

    • Snelle brainstormsessies.

    • Structuur aanbrengen in de chaos.

    • Hulp bij het maken van keuzes.

    • Feedback op je strategie, plan, campagne, uitwerking of concept.

    → Boek nu en ga weer verder

    € 95 excl. btw per 60 min.

  • We kunnen veel bereiken in een halve of hele dag. Ik begeleid of sluit aan bij een pressure cooker, hackathon, strategiesessie of creatieve sessie. Als creatief strateeg breng ik scherpe inzichten, strategische focus en creatieve oplossingen mee. Ik zorg ervoor dat de sessie gestructureerd blijft, de juiste vragen worden gesteld en dat we samen tot de kern komen — met concrete actiepunten als resultaat.

    Geschikt voor:

    • Tot de kern komen van wie je bent als merk.

    • Missende merkelementen bedenken (zoals een pay-off en kernwaarden).

    • De basis leggen van een merkstrategie.

    • Creatieve ideeën bedenken voor het doorvoeren van de merkbeleving.

    • Campagneconcept(en) bedenken en uitwerken.

    • De klantreis in kaart brengen (customer journey mapping).

    • Kansen spotten én pakken in de klantreis.

    • En nog veel meer…

    → Neem contact op als je zo’n sessie wilt inplannen

  • Loopt je project vast of heeft je team tijdelijk extra ervaren handen nodig? Of heb je behoefte aan scherpe strategische en creatieve input? Schakel mij in als creatief strateeg voor de periode die jij nodig hebt – of dat nu een paar dagen, weken of maanden is. Je krijgt me 100%.

    Geschikt voor:

    • Een concreet project, zoals het bepalen van je merkstrategie of het doorvoeren van de merkbeleving in elke stap van de klantreis.

    • Een vraagstuk waar je graag advies op wilt.

    • Een team dat vastloopt of (tijdelijk) versterking nodig heeft.

    → Ja? Laat me weten wat je zoekt, neem contact met me op.

One of the good ones! Echt een energieke, creatieve en betrokken versterking.


Maartje Dirkse
Manager Employer Branding bol.com

“Als Jodi binnen komt ontstaat er een goede energie waarin dingen gebeuren.”

Steven Uitentuis
CEO Swapfiets

“Hele positieve vibe en mindset, heel kundig en energie om het onderste uit de kan te halen.”

Ruth Ruigrok
Lead Employer Branding VodafoneZiggo